Cykl adaptacji w pracy nowego menedżera

Sytuacja wyjściowa – menedżer zaczyna kierować nieznanym sobie zespołem, jego kariera zaczyna się w tym przedsiębiorstwie. Cały cykl związany z pracą i kierowaniem jednym danym zespołem wygląda następująco:Poziom I – StanowiskoWymagania stawiane menedżerowi:- dokładnie poznanie obowiązków swoich jako menedżera i pracowników- poznanie Czytaj więcej...

Immunitety i przywileje personelu kancelaryjnego

Immunitet dyplomatyczny stanowiący instytucję prawa międzynarodowego polega faktycznie na wyłączeniu określonej grupy funkcjonariuszy państwowych spod jurysdykcji sądów i innych władz Państwa przyjmującego celem zapewnienia im swobodnego i bezpiecznego wykonywania przez nich funkcji dyplomatycznych.Natomiast istota immunitetu jurysdykcyjnego PańCzytaj więcej...

Socjometria jako technika identyfikacji

Badania socjometryczne są ukierunkowane na identyfikacji i analizę nieformalnej struktury grupowej. Socjogram to graficzna forma prezentacji struktury nieformalnej. Za twórcę socjometrii uznaje się socjologa J.L. Moreno. W pierwszym etapie stosowania socjogramu przypisuje się uczestnikom badanej grupy numery identyfikacyjne, a następnie kieruje do kaCzytaj więcej...

Zasady współdziałania pracowników firmy

1. Współdziałanie pracowników występuje na różnych poziomach funkcjonowania firmy. Najważniejsze z nich to:• Współpraca wewnętrzna w obrębie macierzystej komórki organizacyjnej• Współpraca pionowa (między pracownikami zajmującymi różne szczeble hierarchiczne, np. w obrębie danego pionu organizacyjnego)• Współpraca pozioma (miedzy Czytaj więcej...

Zasady egzekwowania odpowiedzialności w zarządzaniu

1. Egzekwowanie odpowiedzialności jest mocno powiązane z fazą wyznaczania i przekazywania zadań przez kierownika. Podwładny musi mieć jednoznacznie określony zakres odpowiedzialności za zarówno za swoje działania, jak również za zadania przydzielone komórce, w której pracuje – jeszcze przed przystąpieniem do realizacji zadań. Należy unikaCzytaj więcej...

Kompetencje funkcjonalne w zarządzaniu

Kompetencje jako kategoria wieloznacznaKompetencje mogą być rozumiane i interpretowane w sposób wieloznaczny. Z organizacyjnego punktu widzenia wyraźnie wyodrębnia się trzy odmienne rodzaje kompetencji: funkcjonalne, personalne i przedsiębiorstwa. Kompetencje funkcjonalne korespondują bezpośrednio z celami (zadaniami) firmy i są sposobem uporząCzytaj więcej...

Dokumenty organizacyjne stosowane w zarządzaniu firmą

Formalizacja organizacyjna firmy znajduje swoje odzwierciedlenie w różnych dokumentach organizacyjnych wykorzystywanych w zarządzaniu firma. Część z tych dokumentów ma charakter organizacyjno-prawny, a część stanowi właściwą dokumentację organizacyjną. Wśród dokumentów organizacyjno-prawnych najczęściej wskazuje się następujące:• Czytaj więcej...
TEST